سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کریر حمل و نقل چیست ؟

شاید شما هم کلمه کریر حمل و نقل را شنیده باشید اما معنی آنرا ندانید. بسیاری از تاجران و بارزرگانان برای داشتن فرآیند صادراتی وارداتی مناسب باید اطلاعات کافی درباره نحوه انتقال کالا و شرکت های مختلف داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کریر حمل و نقل بپردازیم و کاربر انرا به شما عزیزان معرفی کنیم. پس اگر بدنبال اطلاعات بیشتر درباره ترخیص کالا از گمرک هستید ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کریر حمل و نقل چیست ؟

قرار است به این سوال اصلی بپردازیم که کریر حمل و نقل چیست ؟ کریر چه ویژگی هایی دارد و انواع مختلف آن چیست ؟ چه تفاوت هایی میان کریر و فوروارد وجود دارد و …. دانستن این موارد سبب میشود تا آشنایی کاملی با کریر پیدا کرده و بتوانید در فرآیند صادرات واردات خود از آن استفاده کنید.

کریر چیست؟

کریر یکی از انواع روش های حمل و نقل است که برای حمل و جابجایی کالا مورد استفاده قرار میگیرد. در حقیقت ، کریر به معنای حمل و نقل مستقیم از مبدأ به مقصد می‌باشد. این فرایند توسط حمل کننده یا متصدی حمل بار (بصورت حقیقی یا حقوقی) انجام می شود. در حال حاضر شرکت های زیادی از جمله شرکت های هوایی، کشتیرانی و باربری دریایی ، ریلی و جاده ای در زمینه فعالیت کریری مشغول فعالیت هستند.

مزایای استفاده از کریر حمل و نقل

اگر شما هم در این زمینه یعنی صادرات و واردات کالا فعالیت میکنید ، باید بدانید که استفاده از کریر گزینه خوبی برای حمل و نقل کالا بوده و بهتر است که با یک شرکت ارائه دهنده این خدمات قراردادی تنظیم کنید.

بسیاری از افراد که در زمینه ترخیص کالا از گمرک فعالیت میکنند ، نگران دسترسی ها و حوزه اختیارات این شرکت های ارائه دهنده خدمات کریر حمل و نقل هستند. باید گفت که حوزه اختیارات این شرکت ها بر اساس قوانین هر کشور و همینطور قوانین بین المللی تعیین شده و نظارت های شدیدی صورت میگیرد.

در ادامه میخواهیم مزایای استفاده از کریر را به شما عزیزان معرفی نموده و بگوییم که چرا استفاده از کریر میتواند به سود شما باشد.

  • حمل و نقل در این روش به طور معمول برای تحویل به موقع کالا در زمان تعیین شده، با سرعت انجام می شود.
  • به دلیل ارتباط مستقیمی که از باربری میان مبدأ و مقصد تعریف شده است می توانید از امنیت روش حمل بار با کریر مطمئن باشید.
  • فرقی نمی کند حجم بار شما چقدر است. شرکت های کریری امکان حمل بار کم تا تعداد زیادی از کالاها و همچنین بارهای سنگینی که به دلیل طولانی بودن مسیر، از طریق روش های دیگر قابل حمل نیستند را فراهم کرده است.

فوروادر با کریر چه تفاوتی دارد؟

برای انجام امور ترخیص کالا از گمرک بهتر است بدانید که تفاوت هایی میان فوروارد و کریر حمل و نقل وجود دارد. هم کریر و هم فوروارد برای حمل و نقل کالا و انتقال آن فعالیت میکنند. اما تفاوت هایی در نحوه انجام آن و خدمات ارائه شده وجود دارد.

شرکت فوروارد به نوعی واسطه میان فرستنده کالا و شرکت کریر است. بهتر است بگوییم که فوروارد بعنوان مکمل کریر فعالیت میکند. این شرکت‌ها با ارائه خدمات حمل و نقل بین المللی به صادرکنندگان و واردکنندگان . راه‌های مورد نیازی که باعث بهبود کیفیت و انتقال بهینه کالا. کاهش زمان ارسال بار، کاهش هزینه و خطرات مربوط به حمل و نقل کالاها می‌شود را پیشنهاد می دهند.

در حال حاضر شرکت‌های فورواردر با استفاده از نرم افزار های مدیریتی و تحلیل داده، پیش‌بینی تقاضاها.  یافتن بهترین مسیر جابجایی کالا در اقتصادی‌ترین شرایط ممکن کمک زیادی به صنعت حمل و نقل کرده است.

شرکت ترخیص کالا از گمرک آریاناجم

در این مقاله به معرفی کریر و همینطور مزایای آن و در نهایت تفاوت آن با فوروارد پرداختیم . شما عزیزان میتوانید جهت دریافت خدمات ترخیص کالا از گمرک با مجموعه تخصصی آریاناجم در ارتباط باشید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره و پشتیبانی و پاسخ به پرسش های خود با ما تماس بگیرید. همچنین جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه های آریانا ، پیج اینستاگرام آریاناجم را دنبال نمایید.