سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاپوتاژ خودرو به ترکیه

پرواز و استفاده از هواپیما برای سفر به ترکیه مرسوم ترین روش برای سفر به این کشور میباشد. اما بسیاری از افراد به دلیل هزینه های بالا از سفر به ترکیه منصرف میشوند. روش دیگری که برای سفر به ترکیه وجود دارد ، روش زمینی و استفاده از خودرو شخصی است. در این زمان است که کاپوتاژ خودرو میتواند کاربردی باشد. در این مقاله قصد داریم به فرآیند کاپوتاژ خودرو به ترکیه بپردازیم و آنرا بررسی کنیم. پس تا انتهای مقاله با شرکت ترخیص کالا آریاناجام همراه باشید.

کاپوتاژ خودرو به چه معناست

کاپوتاژ به معنی دریافت مجوز از گمرک برای خارج کردن خودرو از مرز کشور میباشد. در صورتی که فردی مجوز کاپوتاژ را از گمرک دریافت نکند ، نمیتواند خودروی خود را از مرز کشور خارج کند. به همین دلیل باید مراحل دریافت کاپوتاژ را به خوبی فرا گرفته باشید.

شرایط کاپوتاژ خودرو به ترکیه

شرایط کاپوتاژ خودرو به ترکیه چندان شرایط سخت و دشواری نیست، تنها کافی است تا یک سری مدارک و اسناد لازم برای دریافت مجوز خروج خودرو از کشور را تهیه کنید. مدارک مورد نیاز برای کاپوتاژ ترکیه، دریافت گواهینامه بین المللی، توجه به مدل خودرو و … از جمله مواردی است که برای کاپوتاژ به ترکیه الزامی است. در ادامه با شرکت ترخیص کالا آریاناجم همراه باشید تا مدارک مورد نیاز کاپوتاژ را بررسی کنیم :

  • مدارک مورد نیاز کاپوتاژ
  • سند مالکیت خودرو
  • کارت ماشین به نام فرد متقاضی
  • برگ سبز خودرو
  • گواهینامه بین المللی
  • بیمه نامه خودرو
  • گواهینامه ماشین
  • مراحل دریافت گواهینامه بین المللی

گواهینامه بین المللی یکی از الزامات برای رانندگی خارج از کشور است. بدون دریافت گواهینامه بین المللی نمیتوان فرآیند را تکمیل کرد. برای دریافت این مدرک باید به کانون جهانگردی مراجعه کرده و فرم های مرتبط را پر کنید.

توجه داشته باشید که وظیفه ارائه گواهینامه بین المللی خودرو، تنها بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است و صدور گواهینامه بین المللی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با اعتبار 5، 10 و 25 ساله غیر قانونی است.

لذا جهت جلوگیری از هرگونه پیش آمد، فقط از طریق کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با شرایط استاندارد، نسبت به دریافت گواهینامه بین المللی اقدام کنید. لازم به ذکر است که در صورت تکمیل بودن مدارک، به صورت آنی گواهینامه خود را دریافت خواهید کرد. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر ، با شرکت ترخیص کالا آریاناجم تماس بگیرید.

هزینه کاپوتاژ خودرو به ترکیه

بطور کلی برای کاپوتاژ خودرو به دو هزینه اصلی نیاز است. هزینه اول برای دریافت گواهینامه بین المللی میباشد. هزینه دوم برای کاپوتاژ خودرو است. برای دریافت تعرفه های بروز کاپوتاژ خودرو میتوانید از مشاورین شرکت آریاناجم کمک بگیرید.

توجه کنید که برای کاپوتاژ نیاز به دفترچه گمرکی نیز میباشد. این دفترچه بصورت 5 الی 25 برگی صادر شده و با هر بار عبور از مرز ، یک برگ آن جدا میشود. افرادی که از گذشته این دفترچه را دارند ، میتوانند دفترچه خود را تمدید کنند.

اهمیت مدل ماشین برای کاپوتاژ خودرو

زمانی که میخواهید فرآیند کاپوتاژ خودرو خود را تکمیل کنید ، باید به مدل ماشین خود نیز توجه کنید. برای وارد شدن به مرز ترکیه با خودروی شخصی ، ماشین باید تا 20 سال عمر داشته باشد. ماشین هایی که تولید آنها بیشتر از 20 سال است ، باید از اداره میراث فرهنگی مجوز دریافت کنند.

شرکت مشاوره ترخیص کالا آریاناجم

در این مقاله به شرایط کاپوتاژ به ترکیه پرداختیم و مدارک مورد نیاز آنرا به شما معرفی کردیم. شما عزیزان میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص کاپوتاژ ، با مشاورین شرکت ترخیص کالا آریاناجم در ارتباط باشید.

همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های گمرکی ، پیج اینستاگرام آریاناجم را دنبال نمایید.