سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترخیص صنایع فولادی از گمرک

ترخیص کالا از گمرک مقوله­ای است که تجار و بازرگانان در هر عملیات واردات و صادراتی که انجام دهند، با آن سر و کار دارند. جهت پیشرفت فرایند چنین اموری، بهره­مندی از اطلاعات پایه و اساسی در عرصه قوانین و مقررات گمرکی، واردات و صادرات، و ترخیص کالا از اهمیت زیادی بخوردار است. ترخیص صنایع فولادی از گمرک، از جمله حوزه­های اقتصادی در بخش واردات کالاست، که بازرگانان بسیاری در آن فعالیت دارند.

با وجود پیشرفت ایران در زمینه تولید صنایع فولادی، بنا به دلایلی همچون نیازمندی بیشتر صنایع کشور به این مواد اولیه، ما همچنان به واردات این کالا نیاز داریم. این باعث می­شود که واردات و ترخیص صنایع فولادی به یکی از پرسودترین واردات کشور تبدیل شود.

قوانین مربوط به واردات و صادرات، و ترخیص کالا توسط سازمان گمرک کشور تعیین شده است. ولی همواره ابلاغ بخشنامه­های جدیدی در جهت ایجاد تغییرات جزئی مقررات گمرکی ایجاب می­کند که بازرگانان برای واردات و ترخیص کالا از گمرک، اطلاعات خود را در این زمینه بروز نگه دارند.

طبیعتاً افرادی هم که در زمینه واردات و ترخیص صنایع فولادی فعالیت دارند، موظف­اند که درباره این تغییرات قوانین مطلع باشند. تغییرات قوانین گمرکی می­تواند مربوط به هزینه­های گمرکی، کد تعرفه، ، مجوز واردات و صادرات، شیوه ترخیص کالا از گمرک، مقررات اجرایی جهت ترخیص کالا و… باشد.

اهمیت ترخیص صنایع فولادی از گمرک چیست؟

ترخیص صنایع فولادی سهم قابل توجهی از کالاهای گمرک ایران را به خود اختصاص داده است. همین امر موجب شده است که بسیاری از ترخیص­کاران گمرک به شکل تخصصی در عرصه ترخیص صنایع فولادی فعالیت کنند. صنایع فولادی به منظور تولید قطعات مختلف، ساخت ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، تولید لوازم خانگی، تولید خودرو و لوازم یدکی آن و… مورد استفاده قرار می­گیرند.

انواع صنایع فولادی کدامند؟

انواع ورق­های فولادی

یکی از انواع واردات و ترخیص صنایع فولادی، وارد کردن انواع گوناگونی از ورق­های فولادی است. هر کدام از این ورق­های فولادی با توجه به خصوصیاتی که دارند، در صنایع و کسب و کارهای مختلف بکار می­روند. این ورق­های فولادی عباتند از:

  1. ورق سیاه
  2. ورق استیل
  3. ورق روغنی
  4. ورق رنگی
  5. ورق آج­دار(موج­دار)
  6. ورق گالوانیزه
  7. ورق فولادی ضد زنگ
  8. ورق آلیاژی
  9. ورق فولاد سرد
  10. ورق پلی­کربنات
  11. ورق اسید شویی و…

انواع میله­ های فولادی

  1. لوله­های فولادی بدون درز
  2. لوله مبلی
  3. لوله فلکسی
  4. لوله اسپیرال
  5. انواع لوله و اتصالات دیگر
  6. انواع میلگردهای ساده وآجدار
  7. پروفیل

انواع مفتول­ های فولادی

  1. کلاف فولادی
  2. مفتول فولادی در اندازه­های مختلف
  3. سیم خاردار

انواع دیگر فولاد

  1. فولاد آلیاژی
  2. قطعات فولادهای آلیاژی
  3. فولاد خام
  4. شمش فولادی
  5. نبشی، ناودانی، سپری و تسمه
  6. آهن قراضه (ضایعات فولادی کم­کربن)
  7. اقلام نسوز پاتیل فولادسازی

ترخیص صنایع فولادی از گمرک به چه صورت انجام می­گیرد؟

برای اینکه فرایند ترخیص صنایع فولادی به درستی و به آسانی انجام گیرد، لازم است تا با کدهای تعرفه این صنایع آشنا باشید. هرکدام از ورق­های فولادی در گروه کد تعرفه خاصی از سازمان گمرک قرار می­گیرند. این کدها نشان دهنده هزینه ترخیص کالا از گمرک می­باشند. یک متخصص و ترخیص کار گمرک، اطلاعات لازم در زمینه کدهای تعرفه و هزینه­های گمرکی را دارد.

شما برای واردات و ترخیص صنایع فولادی مود نظر خود به اسناد و مدارک ذیل نیاز دارید:

  1. کارت بازرگانی
  2. مجوزهای واردات صنایع فولادی
  3. مجوزهای ترخیص صنایع فولادی از گمرک، ازجمله استانداردهای مربوط به لوله‌های فولادی ضد زنگ صنایع پزشکی، ورق‌های سرد و گرم نورد شده، لوله‌های فولادی گازرسانی، انواع میله و پروفیل، انواع محصولات تخت نوردشده و انواع مفتول.
  4. مدارک لازم جهت صدور مجوزهای واردات و ترخیص کالا از گمرک

خدمات شرکت ترخیص کالای آریاناجم

تجار و بازرگانان محترم می­توانند جهت ترخیص صنایع فولادی خود از کارشناسان مجرب و متخصص شرکت ترخیص کالای آریاناجم کمک بگیرند. کارشناسان و ترخیص­کاران ما از تمام تغییرات به وجود آمده در مقررات تجارت و ترخیص کالا و کدهای تعرفه خاص هر محصول فولادی، اطلاعات لازم را دارند. شما عزیزان میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همینطور اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های گمرکی، پیج اینستاگرام آریاناجم را دنبال نمایید.