سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با انواع کشتی تجاری

استفاده از کشتی های تجاری و نفتکشی و همینطور کشتی های ترانزیتی از اهمیت بسیار زیادی در فرآیند واردات و صادرات کشور ها برخوردار است. شرکت ترخیص کالا آریاناجم در این مقاله قصد دارد به معرفی و بررسی انواع کشتی تجاری بپردازد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کشتی نفتکش و ترانزیتی چیست ؟

کشتی ترانزیتی نوعی از کشتی است که میتوان با استفاده از آن انواع کالا و لوازم را جابجا کرد. این نوع از کشتی ها دارای انبار های بزرگ در داخل و جایگاه های نصب بر روی خود بوده و قابلیت ذخیره سازی وسایل تا چندصد تن را دارند.

کشتی های نفتکش نوعی دیگر از کشتی ها هستند که دارای مخزن های بزرگ برای نگهداری و انتقال نفت و مایعات میباشند. در فرآیند ساخت و طراحی این نوع کشتی از روش های عایق کاری مناسب استفاده میشود تا امکان نشت وجود نداشته باشد.

مزایای استفاده از انواع کشتی تجاری

همانطور که گفته شد کشتی های تجاری یکی از بهترین روش برای فرآیند صادرات کالا هستند. اما چه مواردی باعث شده تا این روش جابجایی بهتر از دیگر روش های انتقال باشد؟ یکی از مهم ترین مزیت های حمل و نقل کالا با انواع کشتی تجاری این است که میتوان حجم بالایی از اجناس و لوازم را جابجا کرد.

از دیگر مزایای استفاده از کشتی برای حمل و نقل کالا میتوان به هزینه تمام شده کمتر ، دسترسی راحت تر به راه های ارتباطی و سرعت بیشتر نسبت به حمل و نقل جاده ای اشاره کرد. البته حمل و نقل دریایی معایبی نیز دارد که مهم ترین آنها سرعت نسبتا پایین تر نسبت به حمل و نقل هوایی است.

آشنایی با انواع کشتی تجاری

میتوان گفت که انواع کشتی تجاری بعنوان پایه های حمل و نقل شناخته میشوند. حمل مواد گوناگون با استفاده از کشتی های تجاری و ترانزیتی روشی مطمئن و پایدار بوده که مزایای فراوانی نسبت به دیگر روش های صادرات واردات دارد.

کشتی حمل کالای عمومی

کشتی های چند منظوره یا حمل کالای عمومی نوعی از کشتی های باربری میباشد که طیف وسیعی از کالا ها و وسایل را برای جابجایی پشتیبانی میکند. این کشتی ها توانایی جابجا کردن پالت های بزرگ ، ماشین آلات ، دستگاه های صنعتی ، مواد خوراکی ، مواد اولیه ، مواد غذایی فاسد نشدنی ، کالا های کیسه ای و ….. را دارند. جهت ارتباط با شرکت واردات صادرات آریاناجم با پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

کشتی های فله بر

در ادامه معرفی انواع کشتی تجاری با کشتی های فله بر آشنا میشویم. کشتی های فله بر به منظور جابجایی مواد فله ای و در ابعاد زیاد مورد استفاده قرار میگیرند. از این کشتی ها میتوان برای جابجایی زغال سنگ ، آهن آلات ، مواد اولیه ، مواد خوراکی فاسد نشدنی در ابعاد بالا ، کاکائو ، گندم و غلات ، اهن قراضه و …. استفاده کرد. بطور کلی این نوع کشتی برای جابجایی هر نوع وسیله بدون بسته بندی و کیسه مناسب است.

شما عزیزان میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما ، با شرکت ترخیص کالا آریاناجم در تماس باشید.

کشتی های یخچال دار

یکی از اصلی ترین انواع کشتی تجاری ، کشتی های یخچال دار هستند. کشتی یخچال دار همانطور که از نامش پیداست ، دارای یخچال های بزرگ و سیستم تهویه مطبوع صنعتی میباشد. از این نوع کشتی جهت حمل کالاهایی همچون میوه ها ، گوشت و فرآورده های گوشتی ، مواد غذایی فاسد شدنی و …. استفاده میشود.

باید به این نکته اشاره کرد که کشتی های یخچال دار فقط در بنادر دارای امکانات لازم پهلو گیری میکنند. البته نوع دیگری از کشتی ها وجود دارند که بجای انبار های بزرگ یخچالی دارای کانتینر های یخچال دار هستند و صرفه جویی در هزینه را بیشتر میکنند.

کشتی های RO-RO

این نوع از کشتی های تجاری دارای سکو های مخصوص در عقب و جلوی خود برای مسافرگیری هستند. این سکو ها توانایی ذخیره سازی مواد غذایی ، انواع خودرو و ماشین آلات و حتی انسان را دارند. این نوع از کشتی تجاری دارای چندین طبقه بوده که میتوان از هر طبقه آن برای ذخیره سازی نوعی از کالا استفاده کرد.

شرکت ترخیص کالا آریاناجم

در این مقاله به معرفی انواع کشتی تجاری پرداختیم. شما عزیزان میتوانید جهت تسهیل در فرآیند صادرات و واردات کالای خود از تیم متخصص آریاناجم کمک بگیرید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره و پشتیبانی ، پاسخ به پرسش های خود و …. با ما در ارتباط باشید. همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های گمرکی پیج اینستاگرام آریاناجم را دنبال کنید.