سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لجستیک چیست ؟ معرفی خدمات شرکت ترخیص کالا

فرآیند صادرات واردات دارای مراحل و نکات فراوانی است. از زمان شروع خرید کالا در کشور مبدا و وارد کردن و فروش آن در کشور مقصد مجموعه اقداماتی انجام میشود که همگی به هم متصل بوده و از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در این مقاله قصد داریم یکی از این مراحل یعنی لجستیک را بررسی کنیم و به این بپردازیم که لجستیک چیست؟

اگر شما هم دوست دارید با خدمات شرکت ترخیص کالا بیشتر آشنا شوید و یا بدانید که لجستیک چیست ، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لجستیک چیست ؟

به فرآیند انتقال کالا از نقطه ای به نقطه ای دیگر ، لجستیک میگویند. فرآیند لجستیک مجموعه ای از علوم و فرآیند ها همچون علم صنعت و نوآوری ، برنامه ریزی ، کنترل و مدیریت و همینطور تولید کالا میباشد.

فرایند لجستیک اقداماتی از جمله برنامه‌ریزی ، حمل ونقل ، انبارداری ، مدیریت زنجیره تأمین ، مدیریت فرایند و مدیریت مواد را در بر میگیرد. در ادامه باید گفت که این علم به استفاده از فرایندهای پیشرفته و استفاده از تجهیزات با دقت بالا و صرفه‌جویی در زمان و هزینه اصرار دارد. به طور کلی باید گفت که لجستیک بخشی از زنجیره تولید و تامین محصول میباشد که باید به آن توجه فراوانی شود.

انواع لجستیک

همانطور که گفتیم شرکت واردات صادرات آریاناجم خدمات متنوعی را ارائه میدهد که لجستیک یکی از این خدمات میباشد. اما باید بدانیم که لجستیک دارای چند حالت است؟ بطور کلی خدمات لجستیک به دو دسته اصلی و مادر درون سو و برون سو تقسیم میشود. باید اشاره کرد که با توجه به نوع صادرات واردات این مورد میتواند دارای زیرشاخه های بیشتری نیز باشد.

لجستیک درون سو

لجستیک درون‌سو  بر فرایند کنترل و مدیریت جریان کالا از سوی تولید و تأمین‌کنندگان متفاوت اشاره دارد. در واقع، لجستیک درون‌سو  به تمامی فرآیندی گفته میشود که از تامین کننده تا محل سازمان جریان دارد.

هدف اصلی لجستیک درون‌سو کاهش هزینه‌های ناشی از فرایند حمل و نقل و انبارداری میباشد. مراحل فرآیند لجستیک درونسو شامل موارد زیر است :

برنامه ریزی و زمانبندی برای تامین مواد اولیه

در این مرحله باید روشن شود که چه مواد اولیه ای برای تولید محصول نیاز است و باید از چه تامین کننده ای برای دریافت این مواد اولیه استفاده کرد.

سفارش و خرید مواد اولیه

همانطور که از نام این مرحله پیداست ، این مرحله مرتبط با سفارش و خرید مواد اولیه از تامین کننده انتخاب شده است. در این مرحله باید هزینه ها و خسارات نیز مورد بررسی قرار بگیرند.

حمل و نقل مواد

پس از خرید و دریافت مواد اولیه از تامین کننده اصلی ، باید مواد اولیه در قالب ها و سایز های مختلف به سمت انبار منتقل شوند. در این مرحله نیز باید هزینه های نهایی انتقال و انبارداری مورد نظر قرار بگیرد. جهت کاهش هزینه ها و خسارات شما میتوانید از شرکت ترخیص کالا آریاناجم استفاده کنید.

مدیریت و تحویل

مرحله اخر لجستیک درون سو مدیریت موجودی کالا در انبار و پس از آن انتقال آن به بخش تولید میباشد. برنامه ریزی و زمانبندی در این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

لجستیک برون سو

لجستیک  برون‌سو به فرایند انتقال کالا از سازمان به مشتری‌ اشاره میکند . لجستیک برون‌سو شامل فعالیت ‌هایی میشود که در حوزه حرکت کالا از نقطه فروش به سمت مشتری نهایی و فروش موفق انجام می‌شود. این فرایند شامل مدیریت حمل و نقل، توزیع کالا، فرایند پشتیبانی از خدمات مشتری و … است.

بنابراین ، لجستیک برون سو به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل در تأمین رضایت مشتری ‌ها و بهبود فرایند فروش شرکت ‌ها از ارزش بسیار زیادی برخوردار است. فنونی مانند مدیریت زنجیره تأمین، استفاده از فناوری‌های سلسله مراتبی به منظور بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها در این لجستیک برون سو دارای اهمیت هستند.

شرکت ترخیص کالا آریاناجم

در این مقاله به معرفی و بررسی لجستیک پرداختیم. این فرآیندی مهم در بخش واردات و صادرات کالا و همینطور زنجیره ارسال محصول به مشتری میباشد. شما عزیزان میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شرکت واردات صادرات آریاناجم در تماس باشید.

همچنین جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه ها از پیج اینستاگرام آریاناجم دیدن فرمایید.