سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشتی فیدر چیست و چه نقشی در حمل و نقل دارد ؟

کشتی فیدر چیست و چه نقشی در تجارت بین المللی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی کشتی فیدر پرداخته و با این کشتی های بزرگ که برای تجارت استفاده میشوند ، بیشتر آشنا شویم. پس تا انتهای این مقاله با شرکت ترخیص کالا آریاناجم همراه باشید.

کشتی فیدر چیست

فیدر ها از نوع از کشتی های کانتینری بوده که دارای ابعاد کوچیکتری میباشند. بطور کلی میتوان گفت که کشتی های فیدر بعنوان کشتی کمکی استفاده میشوند. به این صورت که این کشتی ها به کشتی اصلی متصل شده و بار اضافه را حمل میکند.

جالب است بدانید که به این نوع کشتی های بازرگانی ، خطوط تغذیه هم میگویند. کاربرد دیگر این کشتی ها ، جابجایی کانتینتر ها و بارهای کوچک در بنادر به نقاط مختلف بندر است. در این صورت در سرعت کار و همینطور هزینه های نهایی صرفه جویی میشود.

این کشتی ها عمدتاً جهت تامین ضروریات و تغییر‌بارهای حمل شده توسط کشتی‌های بزرگتر، بارگیری از بنادر اصلی به بنادر فرعی و مناطقی که کشتی‌های بزرگتر به آن‌ها دسترسی ندارند کاربرد دارند. انواع کشتی فیدر عموماً به عنوان پلی بین سایر پورت‌های دریایی و پورت‌های اصلی (هاب پورت) استفاده می شود.

معرفی انواع کشتی فیدر

امروزه انواع مختلفی از کشتی های فیدر وجود دارد که هر کدام دارای قابلیت های متفاوت هستند. در ادامه با شرکت ترخیص کالا آریاناجم همراه باشید تا با انواع این کشتی های کانتینری بیشتر آشنا شویم.

MULTIPURPOSE FEEDERS

این نوع از کشتی های فیدرز دارای تجهیزات باربری بوده و قابلیت انتقال انواع بارها را دارا میباشند. از این کشتی ها میتوان برای حمل کالاهای عمومی مانند کانتینر ها ، بار های دستی و همینطور مایعات استفاده کرد.

CONTAINER FEEDERS

همانطور که از نامش پیداست ، این کشتی ها مخصوص حمل کانتینتر میباشند. کشتی های مخصوص حمل کانتینتر ظرفیت بالایی دارند. این نوع کشتی فیدرز ظرفیت 200 تا 3000 توناژ را دارا میباشد.

ROLL-ON/ROLL-OFF FEEDERS

در ادامه مقاله کشنی فیدرز چیست به کشتی های خودرو بر میرسیم. از این نوع کشتی برای جابجایی و حمل ماشین و خودرو استفاده میشود. همچنین میتوان ماشین آلات صنعتی و همینطور انواع کامیون را با این نوع کشتی فیدرز جابجا کرد.

مزایا و نقش کشتی فیدرز در تجارت جهانی

فیدرها با اتصال بنادر کوچک ‌تر به بنادر بزرگ و صالی مانند آسیا، اروپا و آمریکانقش مهمی در تجارت بین الملل ایفا می‌کنند. بنادر کوچک‌تر در بسیاری از موارد زیرساخت یا منابع لازم برای جابه‌جایی کشتی‌های کانتینری بزرگ را ندارند. به همین دلیل هم کشتی‌ های فیدر برای حمل و نقل محموله‌ها از بنادر کوچک‌تر به بنادر اصلی طراحی شده‌اند.

این نوع کشتی ها گزینه‌های حمل و نقل سریع و منعطفی را به مشتریان ارائه می‌دهند. به‌ این‌ ترتیب، آن‌ها به افزایش کارایی زنجیره تأمین کمک می‌کنند. با استفاده از کشتی های فیدر می‌توان محموله را به طور مستقیم به بنادر منطقه‌ای ارسال نمود؛ بنابراین، نیازی به ارسال محموله به بندر اصلی و سپس ارسال مجدد به منطقه‌ای خاص نیست. همین موضوع سبب افزایش سرعت در جابه‌جایی محموله و کاهش هزینه‌های نقل‌ و انتقال می‌گردد. شما عزیزان میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا مشاوره ترخیص کالا ، با مشاورین ما در ارتباط باشید.

مراحل فعالیت کشتی فیدر

بطور کلی در چهار مرحله فعالیت این نوع کشتی کامل میشود. در مرحله اول کشتی در بندر بارگیری میکند. در مرحله دوم کشتی به سمت بندر اصلی رفته و محموله را تخلیه میکند. در مرحله سوم محموله به کشتی اصلی کانتینری منتقل شده و ذخیره میشود. در مرحله آخر کشتی به بندر اولیه برگشته تا این فرآیند را مجدد تکرار کند.

سخن آخر

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که کشتی فیدرز چیست و چه نقشی در حمل و نقل دریایی دارد. شما عزیزان میتوانید جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص ترخیص کالا ، با مشاورین شرکت آریاناجم در ارتباط باشید.

همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های گمرکی ، پیج اینستاگرام آریاناجم را دنبال نمایید.