سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لندیگراف چیست ؟

برای بسیاری از افرادی که در زمینه بازرگانی و حمل و نقل کالا فعالیت میکنند یک سوال اساسی وجود دارد. لندیگراف چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ آیا این وسیله تنها کاربرد نظامی دارد ؟ شرکت ترخیص کالا آریاناجم در این مقاله قصد دارد به این موضوع پرداخته و لندیگراف را به شما عزیزان معرفی کند. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لندیگراف چیست؟

لندیگراف نوعی وسیله حمل و نقل دریایی است که در ابتدا تنها کاربرد نظامی داشت. در امور نظامی این دستگاه با نام ناوچه آبی خاکی شناخته میشود. در گذشته از این وسیله تنها برای حمل سرباز ها استفاده میشد ولی امروزه کاربرد این دستگاه فراتر رفته و میتوان برای جابجایی کالا نیز استفاده کرد.

تاریخچه لندیگراف

در ابتدا قصد داریم به شما همراهان شرکت ترخیص کالا آریاناجم تاریخچه این وسیله را بیان کنیم. اولین استفاده از این نوع وسیله به نبرد های عثمانی برمیگردد. پس از شروع جنگ جهانی دوم ، کاربرد های این وسیله بیشتر شد زیرا نفرات و لوازم بیشتری را میتوان با آن جابجا کرد.

لازم به ذکر است که این وسیله نقلیه در حال حاضر هم برای امور نظامی ساخته شده هم برای بازرگانی مورد استفاده قرار میگیرد. نوع نظامی انها بسیار مجهز بوده و میتوان نفرات و لوازم زیادی را با آن جابجا کرد.

چه کالاهایی را میتوان با لندیگراف حمل کرد ؟

امروزه از لندیگراف برای حمل و نقل کالا به مقصد جزایر در کانال های آبی مورد استفاده قرار میگیرد. بطور کلی برای جابجا کردن لوازمی همچون خودرو ، ماشین آلات سنگین ، کامیون ، کانتینر و مواد فله ای و عمده میتوان از این وسیله استفاده کرد.

مزایای حمل بار با لندیگراف

در حال حاضر بسیاری از دولت ها برای واردات و صادرات کالا در مسیرهای آبی از لندیگراف استفاده می کنند. انواع وسایل حمل و نقل دریایی در گسترش و توسعه تجارت و واردات و صادرات کالاهای مختلف به ایران نیز نقش بسیار مهمی دارند. بنابراین بخش زیادی از مبادلات کالا با ایران از طریق انواع شناورهای دریایی مانند لندیگراف انجام می شود.

با توجه به ویژگی ها و مشخصات لندیگراف مانند امکان جابجایی انواع بار در حجم های مختلف، فرم محکم و ساده بدنه. آبخور کم و غیره این وسیله مطمئن ترین گزینه برای حمل و نقل کالاها در آب های کم عمق و بنا در این است که از امکانات کمی برخوردار هستند. شما عزیزان میتوانید جهت دریافت مشاوره گمرکی با شرکت ترخیص کالا آریاناجم در ارتباط باشید.

حمل و نقل کالا با لندیگراف علاوه بر آنکه سرعت جابجایی بار را افزایش می دهد. مراحل تخلیه و بارگیری بسیار راحتی نیز دارد. علاوه بر آن استفاده از لندیگراف در مسیرهای آبی مزایای دیگری نیز به همراه دارد از جمله :

  • تحمل وزن خوبی دارند و می‌توان تجهیزات سنگین و بار هایی که دارای وزن بالایی هستند را به وسیله این شناور جابجا کرد.
  • برخی مسیرها میان جزایر کوتاه هستند. از طرفی در مسیرهایی مثل کانال ها یا رودخانه های باریک که امکان عبور کشتی های بزرگ برای حمل بار در آن وجود ندارد لندینگ کراف بهترین گزینه است.
  • یکی دیگر از گزینه هایی که کاربرد لندیگراف را در حمل و نقل دریایی بسیار رایج کرده است. هزینه پایین جابجایی کالا نسبت به کشتی می باشد.
  • همچنین با استفاده از این نوع شناور بسیاری از پیچ و خم های اداری در حوزه باربری از دوش صاحبین بار برداشته خواهد شد.

معایب استفاده از لندیگ کرافت

در کنار تمام مزایایی که وجود دارد ، این دستگاه دارای معایبی نیز میباشد. مهم ترین عیب استفاده از این دستگاه ، نبود محفظه های مشخص برای جدا کردن کالا ها از هم میباشد. یعنی در این وسیله هیچ جداسازی وجود نداشته و امکان این وجود دارد که کالاها با یکدیگر برخورد داشته باشند.

شرکت ترخیص کالا آریاناجم

در این مقاله به معرفی یکی از دستگاه های حمل و نقل دریایی پرداختیم. و گفتیم که لندیگراف چیست و چه کاربردی دارد . شما عزیزان میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره گمرکی ، با تیم با تجربه شرکت ترخیص کالا آریاناجم در ارتباط باشید.

همچنین جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه های گمرکی ، پیج اینستاگرام شرکت ترخیص کالا آریاناجم را دنبال نمایید.